18

Profil na LinkedIn, ako na to v piatich krokoch

Či už si na profesionálnej sociálnej platforme LinkedIn dlhšiu dobu, alebo si si na nej účet zriadil iba nedávno, určite teraz premýšľaľ, ako začať a aké by mali byť tvoje ďalšie kroky. V prvej časti nášho seriálu o LinkedIn sme pre teba spísali päť krokov, ako začať.

1) Poctivo vyplnený osobný profil

Osobný profil na platforme LinkedIn je tvoja online vizitka a jeho kompletné vyplnenie je základ pre akúkoľvek ďalšiu aktivitu. Podrobnostiam, ako si správne svoj osobný profil vyplniť, sme sa už venovali tu.

Na vyplnenie máš v profile toho naozaj veľa a LinkedIn ťa navyše pomocou svojho sprievodcu nenechá len tak odísť od rozrobenej práce. Vyplň preto vo svojom profile čo najviac informácií a pri písaní nezabúdaj využívať slová, ktoré sú pre tvoj biznis či zameranie dôležité. Odporúčania, čo všetko o sebe môžeš a mal by si vo svojom profile uviesť, nájdeš prehľadne spísané v tomto článku. Aj vďaka tomu ťa vo vyhľadávaní platformy bude možné jednoducho nájsť.

2) Rozširuj svoju sieť kontaktov

LinkedIn nefunguje ako Facebook, kde si prepojený prevažne len so svojimi kamarátmi a známymi. LinkedIn totiž tvorí súhrn tvojich známostí a kontaktov, ktoré potrebuješ alebo môžeš potrebovať. A s čím väčším počtom ľudí si prepojený, tým viac zaujímavých kontaktov, informácií, a teda možných spoluprác môžeš získať.

Vedel si, že...

Networking – „vytváranie sietí“ je zdieľanie informácií alebo služieb medzi ľuďmi, podnikmi alebo skupinami? Je to tiež spôsob, ako môžu jednotlivci rozvíjať svoje vzťahy pre svoju prácu alebo podnikanie. Výsledkom je vybudovanie kontaktov alebo siete, ktoré môžu byť pre jednotlivcov užitočné v ich profesionálnom alebo osobnom živote.

Počítaj s tým, že sieť nevybudujete hneď. Pokiaľ si ale dáte záležať a investujete do tejto aktivity čas, k svojej kvalitnej LinkedIn sieti sa skôr či neskôr dopracujete.

Prepájať sa ale s hocikým samozrejme, nemá cenu. Aj v tomto prípade konajte v rámci svojej osobnej stratégie a cieľov, pre ktoré na LinkedIn si. Prepájaj sa teda s ľuďmi, ktorí sú aktuálne tvoji spolupracovníci, zákazníci či klienti alebo s tými, ktorí sa nimi môžu v budúcnosti stať.

Nezabúdaj však, že keď si niečí profil bude prezerať, dotyčný sa dozvie, že si ho pozeral práve ty. Dobrou správou ale je, že vo svojom profile sa táto funkcia dá vypnúť. Nájdete ju v nastaveniach svojho profilu.

3) Vytváraj obsah

Na čo ti je stopercentne vyplnený osobný profil a široká sieť kontaktov, keď na seba aj tak neupozorníš. Efektívnou cestou, ako o sebe dať vedieť, je tvorba obsahu. Môžeš tak teda vytvárať príspevky, či už sú ich súčasťou napríklad fotky alebo video, alebo komentovať obsah ďalších užívateľov. Dobré je aj využívať skupiny na LinkedIne a byť v nich aktívny.

Aktivita je totiž základom tvojho fungujúceho a úspešného osobného profilu. Keď budeš vlastný obsah tvoriť a vytvárať interakciu voči príspevkom ostatným používateľom, tvoja osobná značka sa bude šíriť k ďalším a ďalším relevantným ľuďom.

4) Zaujmi

Do príspevkov samozrejme, dávaj len to, čo je pre teba zaujímavé a dôležité a chceš sa o to podeliť s ostatnými. Zároveň ale zverejňuj také témy, ktoré tvoja cieľová skupina ocení. Patrí sem tiež zábava – aj na LinkedIn sa užívatelia chcú pobaviť a oddýchnuť si.

Nemýľ si však LinkedIn s Instagramom alebo TikTokom. Ako už bolo povedané, LinkedIn je svojím pôvodom a účelom profesijná sieť. Primárne by sa tak tvoja komunikácia mala týkať diania v tvojej firme alebo podnikaní, reakcií a komentárov na aktuálne dianie. Prospešná je aj spätná väzba vo forme referencií na príspevky napríklad firmených obchodných partnerov.

5) Buď aktívny v skupinách

Ďalšia z možností, ako dať o sebe vedieť na LinkedIne, sú profesijné a záujmové skupiny. V týchto skupinách totiž máš veľký priestor pre uverejňovanie svojich príspevkov, diskusiu s ostatnými členmi skupiny alebo aj zdieľanie obsahu z tvojho osobného profilu. Skupiny na LinkedIn nájdete tu a dnes ich existuje nekonečné množstvo – od záujmových, profesijných alebo trebárs absolventských. Koniec koncov, môžeš si založiť aj vlastnú skupinu.