23

Čo je Linkedin profil a ako správne vyplniť profil na Linkedin?

Pri otázke LinkedIn čo to je a na tému LinkedIn a ako na to, by sa dalo písať dlho, základnou radou však zostáva: Vytvor si dobrý profil na LinkedIn.

Či už si na profesionálnej sociálnej platforme dlhšiu dobu, alebo si si profil na LinkedIn zriadil iba nedávno a zaujímaš sa o konkrétne pracovné ponuky, určite uvažuješ aké by mali byť okrem profilu tvoje ďalšie kroky. V tejto časti nášho seriálu na tému čo je LinkedIn profil sme pre teba spísali päť krokov, ako postupovať.

1) Čo je LinkedIn registrácia?

LinkedIn registrácia je úvodný proces ako vyplniť profil LinkedIn. Ak chceš vytvoriť LinkedIn účet, musíš mať platnú e-mailovú adresu a základné informácie o sebe, ako sú tvoje meno a priezvisko.

2) Ako mať vyplnený dobrý profil na LinkedIn?

Pre koho je LinkedIn platforma a ako na LinkedIn profil? Účet na tejto sociálnej sieti je tvoja online vizitka a jeho kompletné vyplnenie je základ pre akúkoľvek ďalšiu aktivitu.
Na vyplnenie máš v LinkedIn profile toho naozaj veľa a sociálna sieť ťa navyše pomocou svojho sprievodcu nenechá len tak odísť od rozrobenej práce.

Si Java developer, marketingový riaditeľ, alebo čerstvý absolvent vysokej školy? Pre všetkých máme rovnaké odporúčania, vyplň vo svojom profile čo najviac informácií a pri písaní nezabúdaj využívať slová, ktoré sú pre tvoj biznis či zameranie dôležité. Aj vďaka tomu ťa vo vyhľadávaní platformy bude možné jednoducho nájsť.

3) LinkedIn kontakty – rozširuj svoju sieť prepojení

LinkedIn nefunguje ako Facebook, kde si prepojený prevažne len so svojimi kamarátmi a známymi. LinkedIn kontakty totiž tvoria súhrn tvojich známostí, ktoré potrebuješ alebo môžeš potrebovať. A s čím väčším počtom ľudí si prepojený, tým viac zaujímavých kontaktov, informácií, a teda možných spoluprác môžeš získať.

Vedel si, že...

Networking – „vytváranie sietí“ je zdieľanie informácií alebo služieb medzi ľuďmi, podnikmi alebo skupinami? Je to tiež spôsob, ako môžu jednotlivci rozvíjať svoje vzťahy pre svoju prácu alebo podnikanie. Výsledkom je vybudovanie LinkedIn kontaktov alebo Networking LinkedIn siete, ktorá môže byť pre teba užitočná v tvojom profesionálnom alebo osobnom živote.

Počítaj s tým, že sieť LinkedIn kontaktov nevybuduješ hneď. Pokiaľ si ale dáš záležať a investuješ do tejto aktivity čas, k svojej kvalitnej LinkedIn sieti sa skôr či neskôr dopracuješ. Zároveň sa táto platforma stane pre teba nástrojom ako si nájsť prácu cez LinkedIn.

Prepájať sa ale s hocikým samozrejme, nemá cenu. Aj v tomto prípade konaj v rámci svojej osobnej stratégie a cieľov, pre ktoré na LinkedIn si. Prepájaj sa teda s ľuďmi, ktorí sú aktuálne tvoji spolupracovníci, zákazníci či klienti alebo s tými, ktorí sa nimi môžu v budúcnosti stať.

Nezabúdaj však, že keď si niečí profil bude prezerať, dotyčný sa dozvie, že si ho pozeral práve ty. Dobrou správou ale je, že vo svojom profile sa táto funkcia dá vypnúť. Ak používaš anglickú verziu sociálnej siete, stačí si rozkliknúť „LinkedIn profile“ a prejsť do nastavení (settings).

Na stole je počítač kde je zapnutá mapa mysle ohľadom vytvárania obsahu na LinkedIn
Vytváranie obsahu na LinkedIn je dôležité na správny rozvoj tvojho profilu.

4) Profil LinkedIn – zaujmi a vytváraj obsah

Na čo ti je stopercentne vyplnený osobný profil a široká sieť LinkedIn kontaktov, keď na seba aj tak neupozorníš. Efektívnou cestou, ako o sebe dať vedieť, je tvorba obsahu. Môžeš tak teda vytvárať príspevky, či už sú ich súčasťou napríklad fotky alebo video, alebo komentovať obsah ďalších používateľov. Dobré je aj využívať skupiny na LinkedIn a byť v nich aktívny.
Aktivita je totiž základom tvojho fungujúceho a úspešného osobného profilu. Keď budeš vlastný obsah tvoriť a vytvárať interakciu voči príspevkom ostatným používateľom, tvoja osobná značka sa bude šíriť k ďalším a ďalším relevantným ľuďom.

Do príspevkov, samozrejme, dávaj len to, čo je pre teba zaujímavé a dôležité a chceš sa o to podeliť s ostatnými. Zároveň ale zverejňuj také témy, ktoré tvoja cieľová skupina ocení. Patrí sem tiež zábava – aj na LinkedIn profile sa používatelia chcú pobaviť a oddýchnuť si.
Nemýľ si však LinkedIn s Instagramom alebo TikTokom. Ako už bolo povedané, LinkedIn je svojím pôvodom a účelom profesijná sieť. Primárne by sa tak tvoja komunikácia mala týkať diania v tvojej firme alebo podnikaní, reakcií a komentárov na aktuálne dianie. Prospešná je aj spätná väzba vo forme referencií na príspevky napríklad firemných obchodných partnerov.

5) Buď aktívny v skupinách

Ďalšia z možností, ako dať o sebe vedieť na LinkedIn, sú profesijné a záujmové skupiny. V týchto skupinách totiž máš veľký priestor pre uverejňovanie svojich príspevkov, diskusiu s ostatnými členmi skupiny alebo aj zdieľanie obsahu z tvojho osobného profilu.

Pridaj sa do skupín na LinkedIn (v anglickej verzii nájdeš pod pojmom „LinkedIn group“). Dnes ich existuje nekonečné množstvo – od záujmových, profesijných alebo trebárs absolventských. Koniec koncov, môžeš si založiť aj vlastnú skupinu.

Voľné pracovné ponuky

Potrebuješ viac informácií?

Zisti viac o našej spoločnosti alebo o voľných pracovných miestach. Napíš nám a pridaj sa do nášho tímu.