18

Ako získať prácu snov? Vyplň si svoj profil na sieti LinkedIn na maximum

msg life Slovakia » Články » Kariéra » Ako získať prácu snov? Vyplň si svoj profil na sieti LinkedIn na maximum

27. 03. 2022

8 min. čítania

V minulej časti nášho seriálu o platforme LinkedIn sme sa zaoberali tým, prečo byť vôbec na LinkedIn ako užívateľ aktívny. Úspešné pôsobenie a prezentáciu svojej osobnej značky na tejto platforme ti zaistí niekoľko krokov. Jedným z nich je správne vyplnený osobný profil. Tvoja vysnívaná práca môže byť zrazu na dosah, pretože na LinkedIn je dnes aktívnych už mnoho českých i slovenských personalistov.

Užívateľský profil je rozdelený do niekoľkých sekcií – hlavička, profil, zhrnutie, sekcia pracovných skúseností, sekcia vzdelania alebo aj odporúčania či referencie zamestnávateľov a kolegov. Ak budeš mať svoj profil vyplnený na maximum, LinkedIn ho označí virtuálnym odznakom „All-star“ (označenie pre najlepších). To okrem iného znamená, že sa budeš ostatným používateľom aj viac zobrazovať.

Prejdime si teda, čo a ako by si mal mať v každej sekcii profilu vyplnené.

Hlavička osobného profilu

Obsahuje tvoje meno, profilovú a úvodnú fotku a motto. Svoje meno na LinkedIn uvádzaj vždy bez titulov, či už akademických alebo napríklad aj tých šľachtických. V zahraničí totiž nie je uvádzanie titulov bežné, o to viac v online prezentácii. Táto prax sa nielen prostredníctvom LinkedIn dostáva aj do nášho prostredia. O tvojich kvalitách nakoniec vypovedia práve starostlivo vyplnené informácie v profile.

Odporúčame ti...

Minimálne 60 percent vašej profilovej fotky by mala vypĺňať vaša tvár, aby všetci videli, s kým vlastne komunikujú. Zvyšok miesta vyplňte neutrálnym pozadím.

Veľa používateľov nemá vo svojom profile nahranú fotografiu. Je to škoda z mnohých dôvodov, jednak napríklad preto, že si potom prípadný návštevník tvojho profilu nespojí tvoju tvár s menom. Profilová fotka je teda základ osobnej prezentácie.

Pokiaľ sa teda rozhodneš fotografiu na profile mať, vyberaj ju podľa toho, aká je tvoje cieľová skupina a ako sa chceš prezentovať. Na „selfíčka“ z dovoleniek alebo barov však radšej zabudni.

„Cover“ fotografia, teda úvodná fotka, potom dotvára vizuál tvojho pracovného profilu, preto je ideálne vložiť sem obrázok s pracovným kontextom. Teda zhrnutie toho, čo robíš, alebo napríklad snímku, ktorá na prvý pohľad súvisí s tvojou profesiou. Inšpirovať sa môžeš aj v tomto článku priamo na LinkedIn.

Vedel si, že...

… optimálne rozlíšenie profilovej fotografie pre tvoj LinkedIn je 400×400 pixelov? V poriadku sú aj väčšie rozmery, ktoré odporúča sa však dodržať maximálnu veľkosť 8MB.

Zastavme sa ešte pri „headline“ (hlavičke) tvojho profilu, ktorý nájdeš hneď pod svojim menom a ktorému sa hovorí „motto“. A to často vedie k mylnému pochopeniu jeho účelu. Zmyslom tohto motta nie je prezentácia nejakého obľúbeného antického citátu alebo inej životnej múdrosti – motto slúži čisto na to, aby si niekoľkými slovami zhrnul a vystihlol svoje znalosti a odbornosť. Pokiaľ sa teda venuješ napríklad copywritingu, tvoje motto by mohlo znieť aj takto: „Lektor tvorivého písania, ktoré dodá Vašej značke príbeh.“

Zhrnutie

Jedná sa o sekciu profilu pod jeho hlavičkou, v ktorej máš presne 2 000 znakov na to, aby si stručne a uveriteľne vystihol a popísal svoje skúsenosti, pracovné výsledky, úspechy a schopnosti. Pri ich popise buď autentický a uveď konkrétne údaje. Spomeň, koľko rokov skúseností v obore máš, uviesť môžeš aj zaujímavé pracovné skúsenosti alebo kurzy a certifikáty, ktoré si absolvoval či získal. Zabudni ale na nacvičené frázy, klišé a pózy. Skús sa tak od ostatných odlíšiť.

Pracovné skúsenosti

V tejto sekcii uveď v retrospektívnom pohľade svoje pracovné skúsenosti. Pri každom zamestnaní vyplň názov pracovnej pozície, typ pracovného pomeru, meno alebo  názov zamestnávateľa a lokalitu.

Neoddeliteľnou súčasťou by mal byť aj popis pracovnej pozície, ktorú si v predošlej práci vykonával. Tu znovu stručne napíš, čo bolo tvojou náplňou práce, za čo si bol zodpovedný alebo čo ste dosiahli. Pre prehľadnosť odporúčame text so skúsenosťami formulovať v odrážkach. Pridať môžeš aj externé dokumenty, fotografie, videá, prezentácie, alebo odkazy.

Dosiahnuté vzdelanie

Ďalšia sekcia, ktorá sa tentoraz týka výhradne tvojho vzdelania. Uveď sem názov školy a odbory, ktoré si študoval, získané akademické tituly a prípadne aj ďalšie informácie o štúdiu (dĺžka štúdia, dobrovoľnícke aktivity a podobne). Neboj sa tiež pochváliť s výsledkami skúšok, dosiahnutými projektmi alebo inými úspechmi.

„All-star“ profil

Teraz nadviažme na zmienku o hodnotení všetkými hviezdičkami „all-star“ ktorý sme spomínali v úvode článku, a ktorým LinkedIn označuje kvalitne vyplnené a spravované profily.

Aby si toto hodnotenie získal, stačí jednoducho sledovať sprievodcu platformy, ktorý ti dáva tipy a odporúčania, čo je na tvojom profile ešte potrebné vyplniť.

Chýbať by ti však rozhodne nemalo riadne vyplnené meno, titulok (motto), lokalita a pracovný odbor, kvalitná fotografia a vyplnené minimálne dve pracovné pozície. Súčasne musíš byť v spojení s aspoň 50 ďalšími používateľmi. Pokiaľ sa ti podarí získať „all-star“ ohodnotenie profilu, okrem vlastného dobrého pocitu ťa môže hriať aj vedomie, že algoritmus platformy LinkedIn tieto profily uprednostňuje a ich príspevky tak majú väčší dosah. Na LinkedIn budeš jednoducho viditeľnejší.

27. 03. 2022

8 min. čítania

Mohlo by ťa zaujímať