14

Ako si nájsť prácu cez LinkedIn? Vyplň svoj profil na maximum

V minulej časti nášho seriálu o platforme LinkedIn sme sa zaoberali tým, prečo byť vôbec na LinkedIn ako používateľ aktívny. Úspešné pôsobenie a prezentáciu tvojej osobnej značky na tejto platforme ti zaistí hneď niekoľko krokov.

Jedným z nich je správne vyplnený osobný profil. Tvoje vysnívané pracovné miesto môže byť zrazu na dosah, pretože práve na tejto sociálnej sieti je dnes aktívnych už mnoho českých i slovenských personalistov. A to zároveň predstavuje príležitosť ako hľadať prácu na LinkedIn.

Ako si nájsť prácu cez LinkedIn?

Platforma LinkedIn je skvelým nástrojom na hľadanie práce. Môže ti pomôcť nájsť potenciálnych zamestnávateľov v tvojom odbore, ako aj konkrétne LinkedIn pracovné ponuky od top zamestnávateľov. Preto ti predstavíme niektoré tipy a triky ako pracovať s LinkedIn profile marketingom a ako si nájsť prácu cez LinkedIn.
Používateľský LinkedIn profil je rozdelený do niekoľkých sekcií – hlavička, profil, zhrnutie, sekcia pracovných skúseností, sekcia vzdelania alebo aj odporúčania či referencie zamestnávateľov a kolegov. Ak budeš mať svoj profil vyplnený na maximum, LinkedIn ho označí virtuálnym odznakom „All-star“ (označenie pre najlepších). To okrem iného znamená, že sa budeš ostatným používateľom aj viac zobrazovať.

Veríme, že otázku čo je to LinkedIn máš už zodpovedanú, LinkedIn registráciu máš už za sebou a ovládaš ako používať LinkedIn. Prejdime si teda, čo a ako by si mal mať v každej sekcii profilu vyplnené.

Hlavička osobného profilu LinkedIn

Obsahuje tvoje meno, profilovú LinkedIn foto, úvodnú fotku (nazývanú aj LinkedIn background image) a motto v podobe profil slogan LinkedIn. Svoje meno na LinkedIn uvádzaj vždy bez titulov, či už akademických alebo napríklad aj tých šľachtických. V zahraničí totiž nie je uvádzanie titulov bežné, o to viac v online prezentácii. Táto prax sa nielen prostredníctvom LinkedIn dostáva aj do nášho prostredia. O tvojich kvalitách nakoniec vypovedia práve starostlivo vyplnené informácie v profile.

Odporúčame ti...

…vytvoriť LinkedIn cover photo.
Minimálne 60 percent tvojej LinkedIn profile photo by mala vypĺňať tvoja tvár, aby všetci videli, s kým vlastne komunikujú. Zvyšok miesta vyplň neutrálnym pozadím v podobe marketing LinkedIn cover photo, teda obrázka, ktorý bude vhodne dopĺňať tvoj profil.

Veľa používateľov nemá nahranú foto na LinkedIn profile. Je to škoda z mnohých dôvodov, jednak napríklad preto, že si potom prípadný návštevník tvojho profilu nespojí tvoju tvár s menom. Tvoja photo na LinkedIn profile je teda základ osobnej prezentácie.
Pokiaľ sa teda rozhodneš fotografiu na profile mať, vyberaj ju podľa toho, aká je tvoja cieľová skupina a ako sa chceš prezentovať. Na „selfíčka“ z dovoleniek alebo barov však radšej zabudni.
„Cover“ fotografia, alebo aj foto cover LinkedIn je úvodná fotka, ktorá dotvára vizuál tvojho pracovného profilu, preto je ideálne vložiť sem obrázok s pracovným kontextom. Teda zhrnutie toho, čo robíš, alebo napríklad snímku, ktorá na prvý pohľad súvisí s tvojou profesiou. Inšpirovať sa môžeš aj v článku “Professional LinkedIn Profile Photo” priamo na LinkedIn.

Vedel si, že...

… môžeš nahrať taktiež LinkedIn profile video?
Ak chceš nahrať takzvanú profile photo LinkedIn a dodržať správny profile marketing, zvoľ optimálne rozlíšenie fotografie v rozmeroch 400×400 pixelov. V poriadku sú aj väčšie rozmery, odporúča sa však dodržať maximálnu veľkosť 8MB.

Zastavme sa ešte pri „headline“ (hlavičke) tvojho profilu, ktorý nájdeš hneď pod svojím menom a ktorému sa hovorí „LinkedIn motto“. A to často vedie k mylnému pochopeniu jeho účelu. Zmyslom tohto motta nie je prezentácia nejakého obľúbeného antického citátu alebo inej životnej múdrosti – motto slúži čisto na to, aby si niekoľkými slovami zhrnul a vystihol svoje znalosti a odbornosť. Pokiaľ sa teda venuješ napríklad copywritingu, tvoje motto by mohlo znieť aj takto: „Lektor tvorivého písania, ktoré dodá vašej značke príbeh.“

Ako teda nájsť na LinkedIn prácu alebo ako pracovať s LinkedIn efektívne?

Jedná sa o sekciu profilu pod jeho hlavičkou, v ktorej máš presne 2 000 znakov na to, aby si stručne a presvedčivo vystihol a popísal svoje skúsenosti, pracovné výsledky, úspechy a schopnosti. Pri ich popise buď autentický a uveď konkrétne údaje. Ak si programátor, spomeň, koľko rokov skúseností v odbore máš, uviesť môžeš aj zaujímavé pracovné skúsenosti alebo programátorské kurzy a certifikáty, ktoré si absolvoval či získal. Zabudni ale na nacvičené frázy, klišé a pózy. Skús sa tak od ostatných odlíšiť.

Pracovné skúsenosti

V tejto sekcii, prezývanej aj LinkedIn životopis, uveď v retrospektívnom pohľade svoje pracovné skúsenosti. Pri každom zamestnaní vyplň názov pracovnej pozície, napríklad ak je tvoje povolanie Java developer. Uveď taktiež typ pracovného pomeru, meno alebo názov zamestnávateľa a lokalitu.
Neoddeliteľnou súčasťou by mal byť aj popis pracovnej pozície, ktorú si v predošlej práci vykonával. Tu znovu stručne napíš, čo bolo tvojou náplňou práce, za čo si bol zodpovedný alebo čo ste dosiahli. Pre prehľadnosť odporúčame text so skúsenosťami formulovať v odrážkach. Pridať môžeš aj externé dokumenty, fotografie, videá, prezentácie, alebo odkazy.

Dosiahnuté vzdelanie

Ďalšia sekcia, ktorá sa tentoraz týka výhradne tvojho vzdelania. Uveď sem názov školy a odbory, ktoré si študoval, získané akademické tituly a prípadne aj ďalšie informácie o štúdiu (dĺžka štúdia, dobrovoľnícke aktivity a podobne). Neboj sa tiež pochváliť s výsledkami skúšok, dosiahnutými projektmi alebo inými úspechmi.

„All-star“ profil

Teraz nadviažme na zmienku o hodnotení všetkými hviezdičkami „all-star“ ktorý sme spomínali v úvode článku, a ktorým LinkedIn označuje kvalitne vyplnené a spravované profily.

Aby si toto hodnotenie získal, stačí jednoducho sledovať sprievodcu platformy, ktorý ti dáva tipy a odporúčania, čo je na tvojom profile ešte potrebné vyplniť.

Chýbať by ti však rozhodne nemalo riadne vyplnené meno, titulok (motto alebo aj profil slogan LinkedIn), lokalita a pracovný odbor, kvalitná fotografia v profile (označovaná aj ako photo LinkedIn profile) a vyplnené minimálne dve pracovné pozície. Súčasne musíš byť v spojení s aspoň 50 ďalšími používateľmi. Pokiaľ sa ti podarí získať „All-star“ ohodnotenie profilu, okrem vlastného dobrého pocitu ťa môže hriať aj vedomie, že algoritmus platformy LinkedIn tieto profily uprednostňuje a ich príspevky tak majú väčší dosah. Na LinkedIn budeš jednoducho viditeľnejší.

Prílohu väčšiu ako 4MB pošlite na
jobs.sk@msg-life.com

Pridaj sa k nám!

    *

    *

    Prevádzkovateľom spracúvajúcim Vaše osobné údaje je spoločnosť msg life Slovakia s. r. o., Hraničná 18, 821 05 Bratislava, IČO: 35800780. Osobné údaje v rozsahu životopisu, žiadosti o prijatie do zamestnania, motivačného listu, resp. ďalších podkladov s Vašimi osobnými údajmi doplnených o prípadné poznámky z výberového konania sa budú spracúvať na účely výberového konania a vytvárania databázy uchádzačov pre budúce výberové konania vo vyššie uvedenom rozsahu po dobu 3 rokov. Váš súhlas so spracovaním osobných údajov je možné kedykoľvek odvolať na e-mailovej adrese: jobs@msg-life.com alebo písomným oznámením na adrese prevádzkovateľa. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na spracovanie osobných údajov založené na súhlase pred jeho odvolaním. Osobné údaje môže spracúvať aj prevádzkovateľom poverený sprostredkovateľ (poskytovateľ systému), spoločnosť recruitis.io s. r. o., Chmelova 357/2, 500 03 Hradec Králové, Česká republika, IČ: 27508391. Viac informácií o spracúvaní osobných údajov nájdete tu>.

    Voľné pracovné ponuky