14

Tím msg life Slovakia ako prvý úspešne zaviedol u zákazníka Cloudové riešenie

Prechod zo štandardného deploymentu na Cloudové riešenie je aktuálnou témou pre mnohé veľké spoločnosti. Patrí medzi ne aj jedna z najväčších švajčiarskych poisťovní, ktorá je dlhoročným zákazníkom msg life. Od začiatku roka 2023 však v tomto projekte nastali významné personálne aj technologické zmeny. Starostlivosť o klienta po prvý raz prevzal tím msg life Slovakia na čele s Michaelou. Počas leta sa im podarilo úspešne prejsť z verzie 21.4 na 22.3 a ako prví v spoločnosti zaviedli u zákazníka Cloud.

„Projekt sa nachádzal v stabilnej fáze, nemecké vedenie sa tak rozhodlo prenechať nám z veľkej časti jeho riadenie a vývoj. Pracovníci msg life Slovakia sú väčšinou prerozdelovávaní v nemeckých tímoch, v tomto prípade je to prvýkrát inak. Nemeckí kolegovia boli začiatkom roka 2023 nahradení slovenskými zamestnancami, pričom pracovníci z Nemecka majú už iba podpornú funkciu,“ vysvetľuje personálne zmeny Miška, vedúca projektu.

Pozíciu vedenia nezískala náhodou, nakoľko tento projekt veľmi dobre pozná už od jeho začiatkov: „Na projekte som pôsobila pred pätnástimi rokmi, kde som začínala ako testerka. Pomáhala som s migráciou, testovaním či zavedením CorLife do produkcie, z ktorého zákazník neskôr prešiel do msg.Life Factory.“ Miška ďalšie roky participovala na iných projektoch, kde získala okrem iného tiež manažérske skúsenosti, ktoré využíva aj pri tomto projekte.

Agilita ako kľúč k napredovaniu

„Po prechode z CorLife na msg.Life Factory prešiel projekt z klasického prístupu vývoja a riadenia na agilný. Po návrate na projekt som bola ohľadne agilného vývoja riadenia spočiatku skeptická. Teraz vidím, že na rozdiel od štandardného modelu to dynamike projektu veľmi pomáha. Prejavilo sa to aj v personálnej štruktúre. Odstránili sa hierarchické rozdiely a viac sa upevnili vzťahy. V tíme sú všetci rovnocenní, každý tak nesie zodpovednosť a aktívne sa podieľa na progrese. Napreduje tak nielen projekt, ale aj každý kolega v jeho kariére,“ tvrdí Miška.

Okrem nej sú na projekte noví aj Product owner Michal a Scrum Master Peter. „Úlohou Michala je najmä komunikácia so zákazníkom, je potrebné, aby dobre porozumel požiadavkám, distribuoval ich tímu a udržiaval si prehľad o produkte. Petrovou úlohou je predovšetkým koordinácia tímu, zabezpečenie jeho efektívneho fungovania, spokojnosti kolegov a dodržiavanie agilných princípov,“ vysvetľuje Miška.

Celý tím tvorí približne 14 členov. „Často sa ukazuje, akí nenahraditeľní sú práve vývojári alebo testeri. Obzvlášť oceňujem ich ochotu a nasadenie občas aj nad rámec. Je skvelé, že máme v tíme kolegov, na ktorých sa dá v kritickej situácii spoľahnúť. Navyše máme často podporu aj od pracovníkov z iných projektov, ktorí nám taktiež pomáhajú riešiť výzvy spojené s prechodom na Cloud,“ dopĺňa Miška. Práve ten predstavuje ďalšiu významnú zmenu v projekte.

Úspešné zavedenie Cloudu

Hoci tím Mišky funguje v stabilnom projekte, už v lete ho čakala jedna z väčších výziev. „Nielen, že sme zavádzali viacero zmien naraz, a tak preskočili o niekoľko verzií, prechádzali sme aj na Cloud. Ten je v kontexte veľkých poisťovacích spoločností zatiaľ len v počiatkoch a väčšinou si takýto prechod riešia klienti sami. Bola to teda novinka u nás v spoločnosti celkovo. Museli sme sa tak vysporiadať s rôznymi výzvami ako sú napríklad správne konfigurácie systémov, build image-ov v Cloude alebo dočasná nemožnosť plnohodnotne testovať systém u nás pod Cloudom,“ dodáva Miška.

A zdá sa, že hoci projekt priniesol plno výziev, už zožal aj prvé úspechy. „Prechod na verziu 22.3, priniesol výsledok nad očakávania. Napriek relatívne krátkej dobe testovania a veľkým zmenám sa podarilo novú verziu s Cloudom nasadiť bez väčších komplikácií. Dokázali sme tak nielen zákazníkovi, že sme vhodný partner, ale aj našim nemeckým kolegom, že dokážeme prekonať výzvy, aké tento projekt prináša,“ dopĺňa. Okrem zohratosti a motivácii kolegov tomu napomáhajú aj pravidelné workshopy zákazníka s našim tímom, ktoré sa konajú vo Švajčiarsku a v Bratislave. Ich témou je ďalšia vzájomná spolupráca, efektívnosť testovania, continuous delivery, ako aj zvyšovanie kvality ponúkaných riešení.

„V tomto prípade ide navyše o veľmi jedinečného zákazníka. Nielen, že sa dlhé roky už poznáme, ale je tiež veľmi ústretový a kooperatívny. Aj vďaka tomu môžeme aplikovať agilné spôsoby vývoja a riadenia,“ dodáva. Projekt je podľa slov Mišky aktuálne zastabilizovaný a jeho rozširovanie sa zatiaľ neplánuje. Po tom, ako sa nedávno úspešne implementovali požiadavky zákazníka sa pokračuje v ďalších úlohách. Čoskoro však bude poisťovňa oslavovať okrúhle výročie, ktoré môže aj pre našu spoločnosť priniesť ďalšie zaujímavé témy.

Prílohu väčšiu ako 4MB pošlite na
jobs.sk@msg-life.com

Pridaj sa k nám!

    *

    *

    Prevádzkovateľom spracúvajúcim Vaše osobné údaje je spoločnosť msg life Slovakia s. r. o., Hraničná 18, 821 05 Bratislava, IČO: 35800780. Osobné údaje v rozsahu životopisu, žiadosti o prijatie do zamestnania, motivačného listu, resp. ďalších podkladov s Vašimi osobnými údajmi doplnených o prípadné poznámky z výberového konania sa budú spracúvať na účely výberového konania a vytvárania databázy uchádzačov pre budúce výberové konania vo vyššie uvedenom rozsahu po dobu 3 rokov. Váš súhlas so spracovaním osobných údajov je možné kedykoľvek odvolať na e-mailovej adrese: jobs@msg-life.com alebo písomným oznámením na adrese prevádzkovateľa. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na spracovanie osobných údajov založené na súhlase pred jeho odvolaním. Osobné údaje môže spracúvať aj prevádzkovateľom poverený sprostredkovateľ (poskytovateľ systému), spoločnosť recruitis.io s. r. o., Chmelova 357/2, 500 03 Hradec Králové, Česká republika, IČ: 27508391. Viac informácií o spracúvaní osobných údajov nájdete tu>.

    Voľné pracovné ponuky