15

Digitálna transformácia poisťovní, poistných produktov a služieb

Rastúca digitalizácia je vo všetkých oblastiach života a pre odvetvie poisťovníctva má veľký význam. Zásadne sa zmenilo správanie, potreby aj nároky zákazníkov. Internetová generácia, ktorá je medzičasom vo veku okolo 30 rokov, sa už dávno nezaoberá tým, – priamo ju využíva. Je zvyknutá komunikovať a nakupovať pomocou smartfónov. Prostredníctvom nich preferuje aj komunikáciu s poisťovateľmi. Tento efekt zvykneme nazývať aj digitálna transformácia.

Ak majú príslušníci tejto „digitálnej“ generácie záujem o nejaký poistný produkt, informujú sa na webe prostredníctvom spotrebiteľských a poradenských internetových stránok, nahliadnu do príslušných blogov a hľadajú najvýhodnejšie ponuky na porovnávacích portáloch. Nakoniec uzatvoria zmluvu online, napríklad cez poisťovaciu aplikáciu, ktorú si stiahli do svojho smartfónu.

Vo všeobecnosti platí, že každý . Zákony regulujú poistné produkty tak, aby chránili záujmy zákazníkov. Zabezpečujú, aby boli zákazníci primerane informovaní o podmienkach a ochrane, ktorú ponúka konkrétny poistný produkt.

Čo je digitálna gramotnosť a digitalizácia v poisťovníctve

Digitálna gramotnosť sa stáva nevyhnutným faktorom v súvislosti s poisťovacími spoločnosťami. Tieto spoločnosti musia prispôsobiť svoje služby realite, keď čoraz väčší počet zákazníkov má digitálnu gramotnosť, a preto dávajú prednosť digitálnym službám. Generáciu, ktorá si kládla otázky typu čo je to digitalizácia, alebo čo je digitálna technológia, strieda nová éra zákazníkov. A tomu sa treba prispôsobiť.

Okrem digitalizácie je tu ešte jedna výzva, ktorú treba zvládnuť. Malé a agilné poisťovacie spoločnosti sa presúvajú s inovatívnymi myšlienkami a koncepciami na poistný trh. Nachádzajú nové a exkluzívne prístupy k zákazníkom a vytvárajú pri tom tlak na obrovské odbytové štruktúry poisťovateľov.

Prst ukazujúci do vzduchu
Digitalizácia ovplyvnila aj požiadavky zákazníkov

Éra zákazníka sa začala

Zákazníci sa stávajú čoraz náročnejšími. Od poisťovateľov očakávajú taký pohodlný a jednoduchý zážitok, aký poznajú z online nakupovania, ako aj možnosť rýchlo porovnávať ceny, služby a produkty všetkých druhov. Informácie, poradenstvo, uzatváranie zmlúv, nahlásenie poistnej udalosti alebo správa zmlúv – celá správa zmlúv by mala byť k dispozícii 24 hodín denne v digitálnej podobe. Z tohto dôvodu bude v poisťovníctve rozhodujúca miera pochopenia zmenených potrieb a správania zákazníkov, ako aj zodpovedajúci spôsob prispôsobenia produktov a procesov. Netreba zabúdať ani na opatrnosť v online priestore. Pre digitálnu bezpečnosť musia spoločnosti urobiť maximum.

Čo je digitalizácia v poisťovacom odvetví: IT sa stávajú jadrom poisťovateľa

Digitálni poisťovatelia musia udržiavať digitálne ekosystémy, vybudovať digitálne produkty a servisné služby. Aby boli úspešní, musia rozsiahlo automatizovať všetky procesy – informačné technológie a systémy používané na vývoj, distribúciu a testovanie poistných produktov musia fungovať tak hladko ako v továrni. Každý poistný analytik a digitálni poisťovatelia sa spoliehajú na procesy vytvorené špeciálne pre internet – stopercentne bezproblémové, bez čakacej lehoty, automatizované a vybavené výkonnými analytickými schopnosťami a umelou inteligenciou.

V podstate to znamená, že obchodný model poisťovateľa je predovšetkým otázkou IT. To platí pre všetky oblasti a nezávisí to od trhu, na ktorom poisťovateľ pôsobí. Potenciál a príležitosti spojené s digitalizáciou, ako sú predaj, komunikačné kanály, vzťahy so zákazníkmi alebo platformy spolupráce, je možné plne využiť len s modernou IT infraštruktúrou.

Údaje – zdroj 21. storočia

To isté platí pre ďalšiu dôležitú tému, ktorá dominuje medzi titulkami v súvislosti s digitalizáciou – big data. Dáta sa často označujú ako nová ropa. To znamená, že je to jedna z najdôležitejších surovín a funguje ako palivo pre celé hodnotové reťazce, priemyselné odvetvia a ekonomiky. Nie náhodou prevýšil napríklad Google burzovú hodnotu mnohých tradičných podnikov, čo dokazuje, aké žiaduce sú pre investorov spoločnosti založené na údajoch.

V súlade s danou metaforou sa analytické informačné systémy často označujú za rafinérie, ktoré zušľachťujú cennú surovinu – generujú informácie a poznatky z údajov. Poistný trh disponuje obrovským množstvom údajov o zákazníkoch, produktoch, vývoji poistných udalostí a podobne. Pomocou inteligentných analytických procesov a osvedčených algoritmov špecifických pre digitálne poisťovníctvo je možné tieto obrovské zásoby údajov zmysluplne štruktúrovať a vyhodnocovať.

Získané informácie poskytujú spoločnosti cenné poznatky. To znamená viac ako len predpovedanie všeobecných trendov a vývoja. Znamená to aj mať 360-stupňový pohľad na zákazníka. Tieto poznatky majú neoceniteľnú hodnotu pre všetky oblasti poistného odvetvia – od vývoja produktov, marketingových a predajných aktivít, cenotvorby až po hodnotovo orientované riadenie spoločnosti. Celkovo možno analýzu údajov použiť na minimalizáciu obchodných rizík a na zlepšenie produktov a služieb.

Úspešní so skúseným partnerom po boku

Digitalizácia v poisťovníctve transformuje IT na základný kameň úspešnej poisťovacej spoločnosti. S msg life majú poisťovatelia po svojom boku partnera s globálnymi skúsenosťami. Pochopili sme, že IT a údaje sú kľúčom k úspechu a že zákazníci dnes majú od svojich poisťovateľov odlišné očakávania. Digitalizácia, ako ju chápeme, znamená zefektívnenie a automatizáciu procesov s prihliadnutím na trendy a túžbu po väčšej flexibilite pri vývoji produktov a v neposlednom rade na to, aby sme zostali v blízkosti zákazníka. To znamená, že poistné údaje musia byť mobilné a neustále dostupné.

S naším komplexným riešením msg.Insurance Suite digitalizácia funguje okamžite po nasadení. Náš inovatívny, komplexný, na komponentoch postavený systém ponúka kontinuálne digitálne spracovanie základných obchodných procesov vo všetkých segmentoch – od životného a zdravotného poistenia až po poistenie majetku a úrazové poistenie –, a to pre celý proces predaja poistenia. Napríklad systém riadenia zmlúv pre oblasť životného poistenia msg.Life Factory umožňuje rýchlu implementáciu produktov a efektívne spracovanie všetkých obchodných procesov.

Riešenie podporuje nielen klasické obchodné modely, ale aj nové digitálne formy poistenia prostredníctvom predaja B2C na portáli. S naším portálovým riešením msg.Online Insure si môžu zákazníci poisťovacích spoločností sami spravovať takmer všetky relevantné aspekty svojich poistných zmlúv. Ľahko pochopiteľné technológie aktívne zapájajú zákazníkov do obchodných procesov – korešpondencia medzi poisťovateľom a koncovým zákazníkom prebieha výlučne digitálne. Okrem toho sa do komunikácie so zákazníkom môžu zapojiť aj predajcovia a ďalší partneri.

Štandardný softvér msg.Ilis, ktorý je rovnako integrovaný do kompletného riešenia msg.Insurance Suite, ponúka ideálny východiskový bod pre analýzu veľkého množstva údajov. Súčasťou integrovaného riešenia je aj migrácia v poisťovníctve, čo predstavuje komplexné odborné znalosti v oblasti migrácie poistných zmlúv (vrátane všetkých údajov medzi systémami). Softvér msg.Ilis poskytuje rámec pre centrálne analytické riešenie, ktoré sprístupňuje projekcie, analýzy atď. Súčasťou riešenia je aj metóda kompresie portfólia založeného na klastroch.

 

 

 

Prílohu väčšiu ako 4MB pošlite na
jobs.sk@msg-life.com

Pridaj sa k nám!

    *

    *

    Prevádzkovateľom spracúvajúcim Vaše osobné údaje je spoločnosť msg life Slovakia s. r. o., Hraničná 18, 821 05 Bratislava, IČO: 35800780. Osobné údaje v rozsahu životopisu, žiadosti o prijatie do zamestnania, motivačného listu, resp. ďalších podkladov s Vašimi osobnými údajmi doplnených o prípadné poznámky z výberového konania sa budú spracúvať na účely výberového konania a vytvárania databázy uchádzačov pre budúce výberové konania vo vyššie uvedenom rozsahu po dobu 3 rokov. Váš súhlas so spracovaním osobných údajov je možné kedykoľvek odvolať na e-mailovej adrese: jobs@msg-life.com alebo písomným oznámením na adrese prevádzkovateľa. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na spracovanie osobných údajov založené na súhlase pred jeho odvolaním. Osobné údaje môže spracúvať aj prevádzkovateľom poverený sprostredkovateľ (poskytovateľ systému), spoločnosť recruitis.io s. r. o., Chmelova 357/2, 500 03 Hradec Králové, Česká republika, IČ: 27508391. Viac informácií o spracúvaní osobných údajov nájdete tu>.

    Voľné pracovné ponuky